
Málo místa ve skladu? Optimalizujte!
Náš konzultant Martin Chalupa sepsal pro jedno z čísel magazínu Logistika komentář na téma optimalizace skladových prostor.
Asi jste už zaznamenali velký průšvih KFC, které díky přechodu na nového poskytovatele logistických služeb muselo v Anglii zavřít 560 prodejen z celkového počtu cca 900 kvůli tomu, že jim vypadla jejich zásadní surovina, tj. kuřata. Více informací najdete zde.
Ve zkratce: KFC se rozhodlo změnit poskytovatele logistických služeb, který jim zajišťoval dodávky kuřat. Konkrétně změnili dlouhodobého partnera, firmu Bidvest, za DHL. Vedení KFC uvádí, že jedním z důvodů je jejich zkušenost z jiných oborů.
Motivací pro toto rozhodnutí byl tlak na snížení nákladů, které vedlo k tomu, že vybrali pravděpodobně výrazně nižší nabídku DHL oproti stávajícímu dodavateli Bidvest.
Ponaučení, které z toho plyne je, že ne vždy se vyplatí při snižování nákladů vybírat pouze podle ceny. Důležitá je i zkušenost z oboru. Není jasné, co přesně vedlo k tak velkému výpadku. Spekulací může být to, že DHL jednoduše špatně naplánovalo své aktivity a podcenilo složitost dodávek.
A nakonec je tu i jeden pozitivní příklad pro inspiraci. V době takové krize jaká se stala v KFC je nedůležitější správná komunikace. A tak osobně smekáme klobouk před PR a marketingovým týmem KFC, kteří se veřejně všem omluvili prostřednictvím placené reklamy. Někdy je to ta nejlepší reklama, kterou si firma dokáže představit.
If KFC’s operations team where half as good as their marketing team, the chicken crisis would never have happened. pic.twitter.com/TrhVJCuPGd
— Paul Wellman (@PaulWellman_EG) February 23, 2018
Náš konzultant Martin Chalupa sepsal pro jedno z čísel magazínu Logistika komentář na téma optimalizace skladových prostor.
Logio se přidává k česko-německé investiční skupině ABRA Holding, která se zaměřuje na investice v oblasti technologií a spojování špičkových softwarových firem ve střední Evropě..
Bylo nebylo jedno Logio. Vzniklo v roce 2004 a co by to bylo za firmu, kdyby neměla jasně definované hodnoty. Nazvali jsme je UŽovky. Co to je a kde se vzaly? Čtěte dále!
Náš marketingový ředitel Radim Jung byl nedávno hostem našeho podcastu, kde mluvil o protínání marketingu a logistiky. Toto téma nedávno rozvedl v komentáři pro časopis Marketing & Media, který citujeme v plné šíři v blogu.