
Málo místa ve skladu? Optimalizujte!
Náš konzultant Martin Chalupa sepsal pro jedno z čísel magazínu Logistika komentář na téma optimalizace skladových prostor.
Obecně nejistota. Nejistota patří k podnikatelskému životu, nyní je ale vygradována novým prvkem omezování ekonomiky, nejistotou vládních opatření a jejich rozdílností opatření mezi zeměmi. Navíc v této souvislosti vnímám reálně možnost odlivu firem a kapitálu za naše hranice. Teď firmy nevědí, jestli škrtat nebo investovat, a to je pro firmu typu Logio nejnáročnější období, které věřím brzy pomine.
Z mého pohledu zejména trh práce. Dlouhé roky jsme navyšovali mzdy, poslední roky dokonce extrémně. Teď je příležitost, aby se nabídka potkala s poptávkou a přiblížila se realitě. Korekce trhu práce snad povede k uklidnění v pracovním i osobním životě nás všech.
Nejsilněji vnímám rozpojenost. Celý řetězec je efektivní, když spolu jednotlivé články komunikují a spolupracují. Ve spolupráci – ať už v rámci firem nebo i mezi firmami – vnímám trhliny technologické i čistě byznysové (lidské). To, co z mého pohledu potřebujeme, je více koordinovat a používat selský rozum. Technologie jsou jen podpůrné nástroje. Přesně o to se v Logio snažíme.
Každý byznys má začátek a konec, kdyby to tak nebylo, tak by se zastavilo kolo inovací. V našem střednědobém pohledu na udržitelnost vnímám soulad podnikání s byznysovými/společenskými/přírodními zájmy. Soulad nevnímám jako konstantní věc, ale jako schopnost přizpůsobovat se v daných okamžicích. Ta poté ovlivňuje to, jak dlouho má byznys nárok na existenci.
Je čas na očištění o nezdravé části našich firem a nastolení rovnováhy. Zároveň existuje spousta příležitostí, plynoucích zejména ze změny chování spotřebitelů. Vyhrají ti, co teď dokáží chytnout příležitosti, které ostatní ještě ani nevidí – nebo si na ně netroufají.
Vždy jsem si říkal, že je jednodušší více vydělávat než více šetřit. To však neznamená, že v době krizí nemáme dělat ozdravné kroky ve svých firmách – třeba řezat zbytné náklady. Dlouhodobě bych však raději sledoval tvůrčí energii nás všech. Raději více dražší přidané hodnoty, než více slev…
Na začátku hromadu obav, pak semknutí. Udržet kurz i v turbulentní době je umění. Mám pocit, že se nám to s drobnými odklony daří. Otestovali jsme si, že to, co děláme v oblasti zlepšování supply chain, dává smysl v každé době.
Nemyslím si, že jsme jakkoliv sáhli do strategie. Spíše jsme se utvrdili v trendech a jdeme dál.
Osobně to byl zajímavý čas pro rodinu i pro mne. Více, než kdy předtím jsem očistil své aktivity na ty, které mi dávají skutečně smysl. Firemně to byla právě ta očistná kúra na lidské úrovni. V těžkých časech poznáš přítele a pár jsme jich myslím poznali…
Pracujeme hodně na velkém řešení pro celý dodavatelský řetězec. Mluvím o skutečném provázání a zefektivnění retailu – cenotvorby, promočního plánování, řízení zásob a distribuce až po úroveň prodejen. Teď je pro nás prioritou všechno dotáhnout ve světově unikátním řešení, chceme být první.
Článek byl publikován na webu novinyanovinky.cz.
Náš konzultant Martin Chalupa sepsal pro jedno z čísel magazínu Logistika komentář na téma optimalizace skladových prostor.
Logio se přidává k česko-německé investiční skupině ABRA Holding, která se zaměřuje na investice v oblasti technologií a spojování špičkových softwarových firem ve střední Evropě..
Bylo nebylo jedno Logio. Vzniklo v roce 2004 a co by to bylo za firmu, kdyby neměla jasně definované hodnoty. Nazvali jsme je UŽovky. Co to je a kde se vzaly? Čtěte dále!
Náš marketingový ředitel Radim Jung byl nedávno hostem našeho podcastu, kde mluvil o protínání marketingu a logistiky. Toto téma nedávno rozvedl v komentáři pro časopis Marketing & Media, který citujeme v plné šíři v blogu.