
Málo místa ve skladu? Optimalizujte!
Náš konzultant Martin Chalupa sepsal pro jedno z čísel magazínu Logistika komentář na téma optimalizace skladových prostor.
Nový startup vyvinul internetovou službu na optimalizaci zásob a předpověď prodejů. Pokročilé matematické modely, umělá inteligence a principy deep learningu dělají z Inventora jeden z nejpřesnějších forecastingových nástrojů na planetě. Přesto bude část svých služeb poskytovat uživatelům zdarma.
Nový sesterský projekt s názvem Inventoro, který počátkem letošního roku získal investici v hodnotě milionu dolarů, nedávno zahájil svou činnost. Hlavním cílem Inventora je dávat malým a středním podnikům z oblasti retailu a ecommerce možnost forecastovat prodeje podobným způsobem, jako je běžné u velkých firem.
„Výpočetní možnosti globálních retailových gigantů daleko překračují schopnosti lokálních hráčů. Je to neudržitelný a nespravedlivý model, který zmenšuje trh a škodí ekonomice. Inventoro.com narušuje tuto nerovnováhu tím, že poskytne menším hráčům výpočetní schopnosti srovnatelné s nejlepšími prediktivními softwary na planetě,“ řekl Tomáš Formánek, CEO Inventoro.com a dodal, že na světě je 35 milionů firem, které potřebují datovou podporu.
Inventoro.com se napojuje na data svých klientů skrze API poskytovatelů eshopových platforem a ERP systémů, jako je Shopify a Quickbooks. Aplikaci je možné také napojit prakticky na jakýkoliv systém, který dokáže připravit data v dané tabulce ve formátu CSV. Samozřejmostí je potom i možnosti vyzkoušet Inventoro zdarma v plné verzi včetně napojení dat po dobu 14 dní.
Celý systém se tak v čase neustále učí a zlepšuje své výsledky, čím víc ho uživatelé používají. Díky tomu umí přesně předvídat prodeje, zmenšovat skladové zásoby a zvyšovat dostupnost zboží. Uživatelům tak zlepšuje ziskovost, dostupnost zboží a snižuje vázaný kapitál až o 20 %. Samotná předpověď prodejů je pak pro klienty zcela zdarma.
„Strávili jsme mnoho času testováním u našich uživatelů, abychom produkt co nejvíce zjednodušili. Chceme pomáhat všem, tedy i těm, kteří o optimalizaci dodavatelského řetězce nikdy neslyšeli. Proto má Inventoro.com jen 4 základní obrazovky a ani jeden dashboard. V pozadí však běží přes milion řádků kódu, které se o naše klienty starají,“ vysvětlil Formánek.
Inventoro.com bude dostupné na všech kontinentech. Na českém trhu pak umožní domácí klientele napojit se i skrze lokální e-shopové a ERP systémy, jako je Shoptet, Pohoda, ABRA a Helios.
Náš konzultant Martin Chalupa sepsal pro jedno z čísel magazínu Logistika komentář na téma optimalizace skladových prostor.
Logio se přidává k česko-německé investiční skupině ABRA Holding, která se zaměřuje na investice v oblasti technologií a spojování špičkových softwarových firem ve střední Evropě..
Bylo nebylo jedno Logio. Vzniklo v roce 2004 a co by to bylo za firmu, kdyby neměla jasně definované hodnoty. Nazvali jsme je UŽovky. Co to je a kde se vzaly? Čtěte dále!
Náš marketingový ředitel Radim Jung byl nedávno hostem našeho podcastu, kde mluvil o protínání marketingu a logistiky. Toto téma nedávno rozvedl v komentáři pro časopis Marketing & Media, který citujeme v plné šíři v blogu.