
Málo místa ve skladu? Optimalizujte!
Náš konzultant Martin Chalupa sepsal pro jedno z čísel magazínu Logistika komentář na téma optimalizace skladových prostor.
V našem zvídavém okénku se snažíme přibližovat a vysvětlovat někdy nejasné pojmy, se kterými se v Supply chainu můžete potkat. Ačkoli nám zkratky dost často mají život usnadňovat, občas způsobí přesný opak. Co třeba tyto tři písmena: S a také O a P?
Zkratka SOP se na poli automotive používá pro “Start of Production” a je nejdůležitější milníkem projektu – popisuje start sériové výroby. Každý nový výrobek má definované datum začátku výroby, aby mohl být uveden na trh ve stanoveném termínu a v předem stanovených výrobních objemech.
Plánování, které SOP předchází, je dle náběhové křivky několikaleté úsilí (vývoj produktu – prototyp – plánování, předsériová výroba, atd.) To vše proto, aby při uvedení modelu na trh byla zajištěna základní dostupnost vozidel s vysokým stupněm kvality a přesnosti.
Českých překladů je hned několik. Nám se nejvíce zalíbilo „obchodně-provozní plánování“, tedy “Sales and Operations Planning”. Jak už jste možná z názvu odtušili, jedná se o mnoho vzájemně propojených aktivit, kde jedna činnost jedné ovlivňuje druhou. Jde o propojenost celého podniku od výroby přes nákup, distribuci, obchod, produkty, ale samozřejmě i finance a pod.
Proces S&OP integruje všechny činnosti, které by se jinak řešili odděleně v jeden funkční celek. Je nepostradatelným pomocníkem jak při tvorbě businessového plánu na základě firemní strategie, tak při taktickém a operativním řízení firmy. A to všechno navíc v reálném čase. V několika krocích (podle našeho průvodce konkrétně v šesti) S&OP obsáhne jak plánování poptávky, tak předpovědi prodejů, řízení zásob, plánování kapacit i zdrojů. Výsledkem jsou různé varianty scénářů, které dopomohou k těm správným rozhodnutím.
Z výše uvedeného je patrné, že je zapotřebí opravdová týmová práce opředená disciplínou, to vše podpořené skvělým projektovým řízením a funkčními nástroji (softwary). Pokud se o fenoménu S&OP chcete dozvědět více, přečtěte si náš e-book “S&OP Průvodce”.
A pokud máte na nás jakýkoli dotaz…..
Náš konzultant Martin Chalupa sepsal pro jedno z čísel magazínu Logistika komentář na téma optimalizace skladových prostor.
Logio se přidává k česko-německé investiční skupině ABRA Holding, která se zaměřuje na investice v oblasti technologií a spojování špičkových softwarových firem ve střední Evropě..
Bylo nebylo jedno Logio. Vzniklo v roce 2004 a co by to bylo za firmu, kdyby neměla jasně definované hodnoty. Nazvali jsme je UŽovky. Co to je a kde se vzaly? Čtěte dále!
Náš marketingový ředitel Radim Jung byl nedávno hostem našeho podcastu, kde mluvil o protínání marketingu a logistiky. Toto téma nedávno rozvedl v komentáři pro časopis Marketing & Media, který citujeme v plné šíři v blogu.