
Společnost Zeelandia ČR působí u nás od roku 1990. Během své existence se vypracovala mezi nejvýznamnější dodavatele surovin a přípravků pro pekaře a cukráře na našem trhu a v roce 1993 rozšířila svoji činnost i o oblast gastronomie. Její ambicí je stát se silnou potravinářskou firmou působící na celém světě. V minulosti se společnosti nedařilo držet hladinu zásob na požadovaných hodnotách, a proto s naším týmem zahájila cestu ke zvýšení dostupnosti svých produktů pro své odběratele.
Zvýšili jsme dostupnost výrobků o 9 %, a to z původních 90 % na cílovou hodnotu 99 %.
Obor, ve kterém Zeelandia podniká, má svá specifika, která jsme při naší analýze a následné implementaci našeho softwaru nemohli opominout. Jsou to zejména svátky, před kterými se spotřebitelé předzásobují, a silná sezónnost v podzimních a zimních měsících. Právě sofistikovaný výpočet předpovědi prodeje, který zohlední výše uvedené faktory, umožňuje společnosti transparentně řídit veškeré procesy plánování od nákupu surovin od dodavatelů, přes plánování produkce, meziskladových převodů až po distribuci svým odběratelům. A jaké jsou přínosy našeho řešení v číslech? Kromě zvýšení dostupnosti produktů o 9 % se snížil kapitál vázaný v zásobách o 18 % a doba obratu se zkrátila o 36 % na krásných 70 dní.