
Málo místa ve skladu? Optimalizujte!
Náš konzultant Martin Chalupa sepsal pro jedno z čísel magazínu Logistika komentář na téma optimalizace skladových prostor.
Nové pracovní prostředí, noví kolegové, nové produkty a úplně jiné fungování firmy. Toho, co se musí nováček při nástupu do nového zaměstnání naučit, je opravdu hodně a naskakovat do rozjetého vlaku není nic jednoduchého. A ještě těžší je se v něm dobře zorientovat nebo udržet.
V Logio proces onboardingu neustále ladíme tak, aby byl pro nováčka co nejpřínosnější a zároveň příjemný. Chceme, aby nováček co nejdříve hladce zaplul do našich projektů, byl pro firmu přínosem, zapadl do týmu a spolupráci si užíval. Jak na to tedy jdeme?
Každý nováček má k ruce svého buddyho, tedy takového průvodce, mentora a rádce. Jedná se o seniornějšího kolegu z týmu, kterého pečlivě vybíráme a který nováčkovi pomůže se vším potřebným. Vysvětlí mu fungování týmu, představí klíčové lidi, pomůže s potřebnými nástroji nebo mu ukáže, kam zajít na dobrý oběd. Zkrátka a jednoduše je k dispozici kdykoliv je třeba a nováček se tak nemusí trápit, na koho se obrátit v tom velkém množství nových tváří.
Toho, co se musí nový zaměstnanec naučit, zjistit, nainstalovat a projít je opravdu hodně, a tak se není čemu divit, že se občas na něco zapomene. Přesně z tohoto důvodu máme v Logio pro každou pozici přehledný adaptační plán, který obsahuje sérii různorodých úkolů a pokrývá celé první tři měsíce. Nováček v něm najde vše od podpisu pracovní smlouvy, instalaci všech důležitých programů, seznámení s hodnotami firmy, až po první pracovní úkoly a školení. Adaptační plán mimo jiné připomíná i naši tradici, v rámci které noví Logiáci nosí na první celofiremní poradu nějaké drobné občerstvení jako “zápisné”.
Nevím si s některým úkolem rady? Nevadí, u každého z nich je podrobný popis, co je jeho cílem a také zodpovědná osoba, která je připravena tápajícímu kolegovi problematiku vysvětlit.
I když se snažíme mít adaptační plán co nejvíce propracovaný, je to pouze pomocník v procesu zaučování. Věříme, že nováček se nejlépe nové věci naučí přímo na reálných projektech, a proto je naši snahou ho do nich zapojit co nejdříve.
Během zaučovacího procesu je pro nás důležité vědět, že si s nováčkem rozumíme a máme sladěná vzájemná očekávání. Proto se často ptáme, jak se mu u nás daří, organizujeme pravidelné “zpětnovazební” schůzky, ať už s leadrem týmu nebo i s HR. Snažíme se předcházet případným problémům a na základě získané zpětné vazby i zlepšovat adaptační proces jako takový. Nový Logiák tedy není rozhodně odkázán pouze na svého buddyho, naopak – je našim cílem, aby se co nejdříve aktivně zapojil do celkového firemního dění.
Celá naše firemní kultura je postavení na velké míře svobody a osobní zodpovědnosti. Nováčka k těmto hodnotám směrujeme od prvního dne. Co to ve skutečnosti znamená? Nechceme nikoho jak se říká “vodit za ručičku”, a proto i např. odpovědnost za plnění adaptačního plánu je v plné režii nováčka. Nikdo ho nekontroluje a nestojí mu za zády, ale v případě nesnází jsme kdykoliv připraveni podat pomocnou ruku, nasměrovat a z těch pomyslných otevřených dveří rozjetého vlaku ho vtáhnout dovnitř do bezpečí.
Filip Vondruška, Senior konzultant
„Logio je rychlík, který se někam řítí a vám vlajou uši. Někdy to nevytočí zatáčku a dostanete ťafku, ale samozřejmě je to super. Jste na čele a pořád v první třídě.“
Náš konzultant Martin Chalupa sepsal pro jedno z čísel magazínu Logistika komentář na téma optimalizace skladových prostor.
Logio se přidává k česko-německé investiční skupině ABRA Holding, která se zaměřuje na investice v oblasti technologií a spojování špičkových softwarových firem ve střední Evropě..
Bylo nebylo jedno Logio. Vzniklo v roce 2004 a co by to bylo za firmu, kdyby neměla jasně definované hodnoty. Nazvali jsme je UŽovky. Co to je a kde se vzaly? Čtěte dále!
Náš marketingový ředitel Radim Jung byl nedávno hostem našeho podcastu, kde mluvil o protínání marketingu a logistiky. Toto téma nedávno rozvedl v komentáři pro časopis Marketing & Media, který citujeme v plné šíři v blogu.