
Málo místa ve skladu? Optimalizujte!
Náš konzultant Martin Chalupa sepsal pro jedno z čísel magazínu Logistika komentář na téma optimalizace skladových prostor.
Víte, za kolik vlastně vyrábíte? Každý má v hlavě alespoň nějaký ten kalkulační vzoreček, započítat vstupní materiály, energie, mzdy a poměrově rozpočítat výrobní režie. To už by snad mohlo být vše…nebo ne?
A co distribuční náklady? Ty jsou často důležitou, ale bohužel i opomíjenou částí těchto kalkulací. Přímé náklady se vypočítají celkem snadno, ale zahrnutí distribučních nákladů představuje pro firmy skutečný oříšek.
Špatně kalkulované náklady mají přitom dramatický dopad na stanovení marží výrobků, což zpravidla vede k neoptimálnímu manažerskému rozhodnutí. A to si, přiznejme, nikdo z nás nemůže dovolit.
Představme si 2 produkty: výrobek A s marží 20 % a výrobek B s marží 15 %. Na první pohled se může zdát, že bychom měli nabádat obchodní oddělení, aby se snažilo co nejvíce prodat výrobku A, a to i na úkor produktu B. V realitě je však výrobek A rozměrově velký, nadstandardně těžký a jeho doručení zákazníkovi stojí nemalé peníze. Když potom zahrneme distribuční náklady zjistíme, že skutečná marže výrobku A je najednou pouze 5 %, zatímco lehkého a dobře stohovatelného výrobku B 13 %. Nezahrnutí distribučních nákladů do výpočtu marže se najednou stává nezbytným krokem vedoucím ke správnému manažerskému rozhodnutí.
A co s tím? Řešení mají firmy většinou přímo ve svém účetním systému, ve kterém tyto náklady zaznamenávají a evidují. Jedinou překážkou potom zůstává jejich důsledná analýza a zahrnutí do kalkulací, cenotvorby a manažerských rozhodnutí.
Náš konzultant Martin Chalupa sepsal pro jedno z čísel magazínu Logistika komentář na téma optimalizace skladových prostor.
Logio se přidává k česko-německé investiční skupině ABRA Holding, která se zaměřuje na investice v oblasti technologií a spojování špičkových softwarových firem ve střední Evropě..
Bylo nebylo jedno Logio. Vzniklo v roce 2004 a co by to bylo za firmu, kdyby neměla jasně definované hodnoty. Nazvali jsme je UŽovky. Co to je a kde se vzaly? Čtěte dále!
Náš marketingový ředitel Radim Jung byl nedávno hostem našeho podcastu, kde mluvil o protínání marketingu a logistiky. Toto téma nedávno rozvedl v komentáři pro časopis Marketing & Media, který citujeme v plné šíři v blogu.