
Málo místa ve skladu? Optimalizujte!
Náš konzultant Martin Chalupa sepsal pro jedno z čísel magazínu Logistika komentář na téma optimalizace skladových prostor.
Být konzultantem není jen tak. Jeden z našich kolegů toto řemeslo popisuje jako kočovnou činnost, na kterou žádná vysoká škola nepřipraví. A vlastně má pravdu.
Život konzultanta se řídí projektem, řídí se požadavky zákazníka, a konzultant zároveň musí tyto požadavky korigovat, aby to všechno jemu a jeho týmu nepřerostlo přes hlavu a zároveň byl přínos pro obě strany. Z toho jasně vyplývá, že schopnost vyjednávat, argumentovat a správně pokládat otázky je v Consultingu zásadní. Bez komunikačních dovedností to prostě nejde!
Vysoká škola vám může dát určitý směr – matematika, statistika, ekonomie, logistika nebo angličtina. To všechno jsou předměty, které se hodí a které dají potřebný rozhled. Je to takový základ, díky kterému mají naši konzultanti možnost optimalizovat dodavatelské řetězce ve firmách, které zná každý.
A aby toho nebylo málo, musí být konzultant i vizionář, který se podívá na problém z různých úhlů a vymyslí tu nejlepší cestu, aby byly uspokojeny potřeby zákazníka. Občas k tomu stačí kreslení v AutoCADu, občas „digitální dvojče“ a vždy je potřeba selský rozum a analytická mysl.
Věděli jste, že existují určité každodenní činnosti, díky kterým poznáte, jestli máte nakročeno k tomu, být konzultantem? Třeba takový nákup základních potravin, to není jen tak, že se koupí, co je v akci.
Konzultant si svůj nákup pořádně promyslí – začne analýzou současného stavu zásob (čti: co je v lednici a ve špajzu) a identifikací úzkých míst (čti: co je potřeba nakoupit pro vaření večeře).
Následuje naplánování ideální distribuční strategie pro provedení nákupu (čti: cesta do obchodu je maximálně optimalizovaná a bez zbytečných zastávek) a nákup samotný s využitím optimalizace procesů (čti: nebloumá po obchodě).
Po příjezdu domů konzultant skladuje své zásoby s využitím FIFO metody (čti: v lednici jsou vpředu ty jogurty, co projdou dříve) a nechybí ani reporting klíčovému uživateli o úspěšném splnění domluveného milníku (čti: partner/ka má všechny suroviny pro přípravu večeře).
Náš konzultant Martin Chalupa sepsal pro jedno z čísel magazínu Logistika komentář na téma optimalizace skladových prostor.
Logio se přidává k česko-německé investiční skupině ABRA Holding, která se zaměřuje na investice v oblasti technologií a spojování špičkových softwarových firem ve střední Evropě..
Bylo nebylo jedno Logio. Vzniklo v roce 2004 a co by to bylo za firmu, kdyby neměla jasně definované hodnoty. Nazvali jsme je UŽovky. Co to je a kde se vzaly? Čtěte dále!
Náš marketingový ředitel Radim Jung byl nedávno hostem našeho podcastu, kde mluvil o protínání marketingu a logistiky. Toto téma nedávno rozvedl v komentáři pro časopis Marketing & Media, který citujeme v plné šíři v blogu.